Studenten en docenten Erasmushogeschool Brussel springen bij in UZ Brussel

Meer dan 50 studenten en docenten van de Erasmushogeschool Brussel hebben zich opgegeven als vrijwilliger bij het UZ Brussel. Nu de druk op de ziekenhuizen elke dag toeneemt, roept de hogeschool op om zoveel mogelijk te helpen.

Begin deze week lanceerde de hogeschool, op vraag van het UZ Brussel, een oproep bij alle studenten en docenten van haar gezondheidsopleidingen om zich als vrijwilliger aan te melden bij het universitair ziekenhuis. Er kwamen meer dan 50 reacties van laatstejaarsstudenten en docenten uit de opleidingen Verpleegkunde, Vroedkunde, Biomedische Laboratoriumtechnologie en Voedings- en Dieetkunde. Bovendien engageren veel studenten zich om hun geplande stage vroeger aan te vatten, zodat ze in de herfstvakantie kunnen bijspringen.

De studenten en docenten worden ingezet op verscheidene afdelingen. Verpleegkundigen gaan aan de slag als buddy op Covid-afdelingen of als vervanger op een andere afdeling. Studenten Voedings-& Dieetkunde helpen met maaltijdbedeling en studenten Biomedische Laboratoriumtechnologie assisteren in het labo.

"We hebben naast een onderwijsopdracht ook een belangrijke maatschappelijke taak en willen daarom onze stagepartners en in het bijzonder het UZ Brussel ondersteunen in deze zeer moeilijke periode. We zijn enorm trots op onze studenten en docenten", aldus Ann Brusseel, algemeen directeur.

Over Erasmushogeschool Brussel

De Erasmushogeschool Brussel biedt kwaliteitsvol onderwijs aan zo’n 7000 studenten in een 45-tal graduaats-, bachelor- en masteropleidingen. Geheel volgens onze humanistische missie streven we naar individuele ontplooiing voor iedereen, in vrijheid en wederzijds respect. Als pluralistische instelling zetten we sterk in op het omarmen van diversiteit, het zichzelf permanent in vraag stellen en nieuwe inzichten verwerven.

We zijn verankerd in Brussel en streven naar voortdurende samenwerking met de lokale, nationale en internationale partners. Onderzoek, kunstontwikkeling, dienstverlening en uitwisseling tussen de opleidingen versterken ons onderwijs en verrijken het perspectief.

EhB in een notendop • 2 departementen en 2 Schools of Arts: RITCS en Koninklijk Conservatorium Brussel • 20 professionele bacheloropleidingen • 14 graduaten • 11 academische bachelor- , master- en educatieve opleidingen in de kunsten • Ruim 40 postgraduaten en bij- en nascholingen • 7000 studenten gespreid over 10 campussen.

Erasmushogeschool Brussel
Nijverheidskaai 170,