Erasmushogeschool Brussel helpt kmo's innoveren uit de crisis
De coronacrisis heeft een gigantische economische impact waardoor vele bedrijven en organisaties op hun tandvlees zitten. Met steun van het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen (VLAIO) wil de Eramsushogeschool Brussel samen met (social) profit kmo's oplossingen zoeken om hen door de crisis te helpen. EhB lanceert daarvoor een laagdrempelige maar krachtige methode om kmo's te begeleiden bij hun innovatiekansen.
KMO's hebben vaak weinig ervaring met innoveren. Veel kleine organisaties hebben onvoldoende kennis of ervaring rond innovatie en hebben angst voor risico's en investeringen. Zij zijn vooral bezig met de dagelijkse operationele werking. Maar door de sterk veranderende wereld, de globale uitdagingen en de concurrentie is er nood om nieuwe ontwikkelingskansen in kaart te brengen. Inzetten op innovatie zorgt op lange termijn voor een betere leefbaarheid van de organisatie.
Daarom organiseert de opleiding Idea & Innovation Management van de Erasmushogeschool Brussel een workshop op maat: Innovation Hunt. Tijdens deze workshop wordt er gezocht naar innovatiekansen vanuit diverse invalshoeken zoals menselijk kapitaal, research & development, logistiek, marketing en sales. Afhankelijk van het aantal deelnemers levert de workshop 75 à 225 ideeën op. Uit deze ideeën worden één of twee ideeën gekozen en verder uitgewerkt. Aansluitend is er ook begeleiding tijdens de concrete realisatie.
Meer informatie:
De workshop Innovation Hunt maakt deel uit van de proeftuin KMO Innovatie 2.0, een initiatief van de opleiding Idea & Innovation Management van de EhB.
De workshop kan online, on site of hybride georganiseerd worden, afhankelijk van de Covid-19-situatie. De kostprijs is afhankelijk van het aantal deelnemers. De workshop kan aangevraagd worden via www.ehb.be/innovation-hunt.
Perscontact:
Dirk De Jongh, docent Innovation & Business Casing
- +32 478 28 29 33
- dirk.de.jongh@ehb.be