Brusselse stadsboerderij verhoogt efficiëntie dankzij cloudtoepassing studenten EhB

Microflavours roept hulp in van opleidingen IT en IoT van Erasmushogeschool Brussel

Microflavours, gelegen kortbij de Ninoofse Poort in Brussel,  omschrijft zichzelf als de meest indrukwekkende verticale stadsboerderij in Brussel. Om hun duurzaamheid en efficiëntie te verhogen, schakelt de startup de expertise van de Erasmushogeschool Brussel in. Het hoofddoel van deze digitale transformatie is dat de medewerkers van Microflavours zich volop kunnen focussen op de core van hun bedrijf en zo weinig mogelijk tijd hoeven te besteden aan manuele routineprocessen. Een unieke win-win ervaring waarbij studenten een startup kunnen ondersteunen.

Dit soort van samenwerking is kenmerkend voor professionele bachelors en graduaten. Bij  Toegepaste Informatica gaat het over een groepseindwerk van studenten, binnen IoT betreft het werkplekleren binnen de opleiding.  Ook voor Microflavours is het een ideale manier om digitale expertise binnen te trekken. Zowel de opleidingen als Microflavours ademen bovendien dezelfde startup cultuur. Opleidingshoofd IoT (Internet of Things) Klaas De Proost vertelt hoe ze Microflavours helpen hun productieproces te optimaliseren:

Onze studenten zullen de setting voorzien van een sensornetwerk die diverse omgevings- en productieparameters zullen meten. Daarbij denken we aan het meten van CO2, temperatuur, luchtvochtigheid en meer. Dit laat Microflavours toe om het productieproces te optimaliseren.

Opleidingshoofd Toegepaste Informatica Steve Weemaels vult aan:

Dankzij de infrastructuur die de IoT studenten zullen aanleggen, kunnen onze informaticastudenten deze data opvangen en verwerken in cloud dashboards die het geheel permanent zullen monitoren. In een latere fase wordt een Business IT systeem uitgerold dat de supplychain volledig zal automatiseren.

Contact:

Graduaat IoT, Internet of Thing: Klaas de Proost, tel. 0474 25 14 27, klaas.de.proost@ehb.be,

Bachelor IT,  Toegepaste Informatica: Steve Weemaels, tel. 0476 77 86 85, steve.weemaels@ehb.be

Over Erasmushogeschool Brussel

EhB haalt het beste uit ruim 6500 studenten. De hogeschool biedt om en bij de veertig master- en professionele bachelor-, graduaats-, postgraduaats-, kunst- en voortgezette opleidingen aan, verspreid over twee departementen en twee Schools of Arts, RITCS en Koninklijk Conservatorium Brussel. Sinds 2019 biedt EhB ook graduaatsopleidingen aan in Diest en Leuven.

EhB staat voor kwaliteitsvol professioneel en artistiek hoger onderwijs met sterke programma’s in synergie met onderzoek, kunstontwikkeling en maatschappelijke dienstverlening. De verbinding tussen onderwijs, onderzoek en dienstverlening versterkt onze relatie met Brussel en daarbuiten.

Erasmushogeschool Brussel
Nijverheidskaai 170,